Change your thinking, change your life

מה זה בעצם טיפול CBT?


Cognitive Behavioral Therapy - CBT - טיפול קוגניטיבי התנהגותי.

טיפול CBT זוהי שיטת טיפול פסיכולוגית המשלבת בין המחשבות, ההתנהגות והרגשות שלנו. טיפול בשיטה זו מתבסס על ההנחה כי ניתן לפתור בעיות שונות ורבות על ידי שינוי באופן החשיבה של האדם (שינוי קוגניטיבי) במקביל לשינוי בדפוסי הפעולה שלו (שינוי התנהגותי).
טיפול בשיטת CBT מדגיש את השילוב בין ההתנהגות והרגשות שמגיעים בעקבות מחשבות שליליות אשר מכשילות אותנו, שיטה זו עוזרת להחליף מחשבות אלו במחשבות ובמעשים בריאים ובכך להוביל אותנו לשיפור בהרגשתנו.
CBT הינה שיטת טיפול קצרת מועד אשר מתמקדת בהווה שלנו – קשיים, מצוקות, חרדות, דפוסי חשיבה והתנהגות שלעיתים התקבעו בנו במשך שנים רבות וגורמים לנו למצוקה רגשית, בשונה מהתמקדות בארועי העבר וניתוח משמעותם כפי שנהוג בטיפול פסיכולוגי (דינאמי).
שיטת CBT עוזרת לפתח דפוסי חשיבה והתנהגות בריאים ופרודוקטיביים דרך תרגול מטלות טיפוליות שמטרתן להעניק כלים פרקטיים ופתרונות התמודדות להפחתת העוצמה של תחושות ורגשות שליליים ובכך להעניק לנו איכות חיים בריאה וטובה יותר עם עצמנו והסובבים אותנו.
האם טיפול CBT מתאים לי ?
טיפול בשיטת CBT הוכח כיעיל בטיפול בהפרעות חרדה ופאניקה, דיכאון, חרדה חברתית, הפרעות כפייתיות, פחדים ספציפיים, יחסים בין אישיים ועוד.

מה היתרונות בשיטת CBT?


לטיפול בשיטת CBT יתרונות רבים ומגוונים אשר עוזרים לטפל בבעיה באופן אפקטיבי ובכך הופכים את השיטה ליעילה ועדיפה על פני שיטות טיפול אחרות.

מספר יתרונות בולטים בשיטת CBT:

טיפול קצר מועד - טיפול קוגניטיבי התנהגותי מסתכם בכמה טיפולים ויכול להמשך כחצי שנה, בשונה מטיפול פסיכולוגי (דינאמי) שיכול להמשך שנים.
הטיפול מעניק כלים - הטיפול מעניק כלים פרקטיים העוזרים להתמודד עם הקושי הספציפי שפוגע באיכות חייו של המטופל.
טיפול אקטיבי - המטופל מקבל מטלות לביצוע לאחר המפגש כדי לנטר את מצבו ולעזור לו בהתמודדות עם הקושי.
טיפול ממוקד - טיפול קוגניטיבי התנהגותי מתמקד בקושי שממנו סובל המטופל.


להתחלת השינוי !

למי מתאים טיפול CBT?


טיפול קוגניטיבי התנהגותי נועד לתת למטופל כלים להתמודדות עם קשיים שפוגעים באיכות חייו, המטופל לומד לזהות בעזרת המטפל דפוסי חשיבה אשר יוצרים את הבעיה שהוא סובל ממנה ולאמץ דפוסי חשיבה אחרים במקום.
תהליך הטיפול מורכב משיתוף פעולה בין המטפל לבין המטופל, המטופל מבצע חלק ניכר מהעבודה הטיפולית בין המפגשים, על ידי ביצוע תרגולים, מטלות וניטור של מצבו. לכן, תרומת המטופל למאמץ הטיפולי הינה גורם מכריע בהצלחת הטיפול.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי מתאים לאנשים אשר מתמודדים עם בעיה ספציפית.
השיטה נתפסת כיעילה וקצרת מועד הנותנת מענה אפקטיבי למגוון רחב של בעיות החל מדכאון, חרדות, חרדה חברתית, התקפי חרדות, התקפי זעם, התקפי פאניקה, אובססיביות / כפייתיות, פוביות שונות, פחדים ספציפיים ועד ליחסים בין אישיים מכל סוג.
הטיפול מתאים למבוגרים וגם לילדים אשר נמצאים בשלב בו יש להם הבנה כדי לבצע את העבודה לשינוי הקשיים איתם הם מתמודדים.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי מתמקד בטיפול עצמו ובדרכים לפתרון ההפרעה ולא את מקורותיה.
הפתרון מתבסס על שינוי בחשיבה ובהתנהגות המוביל גם לשינוי בהרגשה וברגשות.
לטיפול קוגניטיבי התנהגותי יתרונות רבים על פני שיטות טיפול אחרות.

יחסים בין אישיים

טיפול ביחסי זוגיות, הורות ועוד

דיכאון

טיפול בדיכאון ללא תרופות

OCD

טיפול בהפרעות אובססיביות / כפייתיות

חרדות ופחדים

טיפול בחרדות, פחדים והתקפי פאניקה, זעם ועוד

על עצמי


שמי אפרת כרמל, עובדת סוציאלית בעלת תואר שני ומטפלת מוסמכת בשיטת CBT.
אני מזמינה אותך להתחיל את השינוי באמצעות טיפול ממוקד מטרה באווירה נינוחה, קשובה ועם אמונה שניתן לצמוח מכל קושי. אני מאמינה שהשינוי מתחיל בראש והוא תמיד אפשרי כל עוד אנו רוצים בו.
כשאנו לומדים לשנות את אופן החשיבה שבו אנו לעתים מקובעים ובמקביל לכך משנים את דרכי התנהגותנו הדבר מוביל לשינוי בהרגשתנו וברגשותנו. בעולם עמוס בלחצים, מתח, התמודדיות, קשיים, חרדות ופחדים – לפעמים השינוי בגישת החשיבה שלנו יכול להביא עמו את הפתרונות שנראים כה רחוקים.

התקשרו עכשיו !

להתחלת השינוי!


התקשרו עוד היום לפגישת הכרות

טיפול CBT בחיפה

The most important decision you make is to be in a good mood

Voltaire